Kampania rekreacyjna „Złap FORMĘ !”
Nasz szkoła po raz trzeci włączyła się do Kampanii „Kraków w formie”, by znów zachęcać do ruchu i aktywności fizycznej oraz odkrywania możliwości, jakie daje nam miejska infrastruktura sportowa i rekreacyjna.
Pod hasłem „Złap FORMĘ!” przygotowaliśmy propozycje aktywnego spędzania czasu na terenie szkolnym i poza nim.
Kampania rekreacyjna miasta:
działania w 2023 r. podejmowane przez szkołę pod hasłem„Złap FORMĘ!”
Propozycje związane z promocją zdrowego stylu życia | MAJ | CZERWIEC | WRZESIEŃ |
„Aktywna świetlica” – zajęcia ruchowe z wykorzystaniem infrastruktury sportowej szkoły prowadzone w ramach np. zajęć świetlicowych . | Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku z wykorzystaniem sprzętu sportowego. | – Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku z wykorzystaniem sprzętu sportowego. – „Dzień sportu” – podwórkowy tor przeszkód. | Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku z wykorzystaniem sprzętu sportowego. |
„Szkoła w ruchu, ruch w szkole”, „Poznajmy się w ruchu” – różnego rodzaju aktywności sportowe (np. biegi, nordic walking, wycieczki rowerowe, mecze, treningi fitness) organizowane przy współpracy z radami rodziców dla dzieci i ich rodzin (popołudnia, weekendy) – na przykład Dni Rodziny Krakowskiej, Dzień Dziecka – organizacja na sportowo, sportowa sobota przy szkole – wspólne ćwiczenia. Aktywne przerwy międzylekcyjne | – Zajęcia ogólnorozwojowe na terenie szkoły oraz na zewnątrz z wykorzystaniem infrastruktury zewnętrznej, turnieje międzyszkolne z różnych dyscyplin sportowych. – „Dzień dziecka” – na sportowo, biegi, gry zespołowe, zawody wewnątrz szkolne. – Przygotowanie do Biegu Śladami Panien Zwierzynieckich. – Cykliczne prowadzenia aktywnej gimnastyki miedzy zajęciami tematycznymi. – Zajęcia z UKS. Maximus: zajęcia z elementami sztuk walki. – Lekcje biologii pod kątem edukacji prozdrowotnej – znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia. – Aktywne przerwy międzylekcyjne: Gra w tenisa stołowego/ping pong. Stoliki z grami planszowymi. Zajęcia ruchowe podczas długiej przerwy | – Cykliczne prowadzenia aktywnej gimnastyki między zajęciami tematycznymi. – Wyjścia na zajęcia ogólnorozwojowe na pobliskie tereny rekreacyjne (Błonia, Park Jordana, Kopiec Kościuszki, Las Wolski) – Dzień Sportu. – Turnieje sportowe z udziałem nauczycieli i rodziców. Cykliczne prowadzenia aktywnej gimnastyki miedzy zajęciami tematycznymi. – Festyn Rodzinny – Zajęcia z UKS. Maximus: lekkoatletyka – Nauka jazdy na rolkach. – Zajęcia z elementami tańca. – Lekcje biologii w ogrodzie szkolnym. – Aktywne przerwy międzylekcyjne: Gra w tenisa stołowego/ping pong | – Wyjścia na zajęcia ogólnorozwojowe na pobliskie tereny rekreacyjne (Błonia, Park Jordana, Kopiec Kościuszki, Las Wolski) – Wycieczki rowerowe i na hulajnodze. – Zajęcia sportowe z UKS – Maximus: Lekkoatletyka / Piłka nożna – Aktywne przerwy międzylekcyjne: Gra w tenisa stołowego/ping pong. Stoliki z grami planszowymi. Zajęcia ruchowe pod czas długiej przerwy. |
„Tu też można ćwiczyć” – realizacja 3 i 4 godziny w-f z wykorzystaniem rekreacyjnych terenów miasta (biegi, rowery, wycieczki piesze). Uczeń jako propagator idei wśród najbliższego otoczenia – zajęcia w-f poza szkolnymi boiskami. | – Cykliczne wyjścia na zajęcia ogólnorozwojowe na pobliskie tereny rekreacyjne (Kopiec Kościuszki, Park Jordana, Błonie) – ramach zajęć z WF. – Zajęcia na pływalni KOLNA. | – Realizacja godzin WF –u na Błoniach, w Parku Jordana, w okolicach Kopca Kościuszki. – Wyjścia na Błonia w czasie godzin wychowawczych. – Wyjście do Parku Trampolin/ Parku Doświadczeń. – Zajęcia na pływalni KOLNA. | Cykliczne wyjścia na zajęcia ogólnorozwojowe na pobliskie tereny rekreacyjne (Kopiec Kościuszki, Park Jordana, Błonie) – ramach zajęć z WF. – Dzień Chłopca na sportowo. – Zabawy terenowe w Parku Decjusza. |
„Zostaw kompa, weźże piłkę!” – dofinansowanie szkół w zakresie zakupu drobnego sprzętu sportowego (piłki, skakanki, hula-hop i inne) – wykorzystanie środków na doposażenie pracowni przedmiotowych (wniosek). | – Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową. – Dofinansowanie ze strony szkoły do zakupu sprzętu sportowego. | Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową. | Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową, skaczą na skakankach, kręcą hulahop. |
Udział nauczycieli w organizowanych przez miasto szkoleniach związanych z tematyką wpływu sportu i rekreacji na procesy poznawcze uczniów, ich kondycję psychiczną oraz wpływu ćwiczeń na pracę nauczycieli – zwalczanie stresu, wypalenia zawodowego (szkolenia warsztatowe) – określenie stopnia zainteresowania ze strony nauczycieli. Wskazanie tematów będących obszarem zainteresowania. | Szkolenie – zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli. | Szkolenie – trening odporności na stres pracy nauczyciela. | |
Organizacja turniejów międzyszkolnych w różnych dyscyplinach sportu pod ogólnym hasłem: „Złap formę po pandemii” – współpraca z Radami Dzielnic, pozyskanie sponsorów – propozycje rozgrywek. | – Bieg Śladami Panien Zwierzynieckich – kontynuacja. – Turnieje piłki nożnej, tenisa stołowego, piłki siatkowej, koszykówki. – Udział w biegach organizowanych wspólnie z Radą Dzielnicy. – Turniej gry w piłkę nożną dla klas 1 – 3. | Turnieje piłki nożnej, tenisa stołowego, piłki siatkowej, koszykówki. | – Udział w biegach organizowanych wspólnie z Radą Dzielnicy, rozgrywki koszykówki. – Gry i zabawy na boisku szkolnym: piłka nożna, piłka ręczna, koszykówka, siatkówka. – Turniej pin ponga |
„Aktywna świetlica”
Zajęcia ruchowe ogólnorozwojowe na boisku szkolnym z wykorzystaniem sprzętu sportowego.
“Zostaw kompa, weźże piłkę!”
Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową.
„Szkoła w ruchu, ruch w szkole”
Dzień Dziecka na sportowo
Aktywna przerwa międzylekcyjna – zajęcia ruchowe
Aktywna przerwa międzylekcyjna – gra w piłkarzyki
Aktywna przerwa międzylekcyjna – gra w tenisa stołowego
Rozgrywki szachowe na świeżym powietrzu
Zajęcia sportowe na terenie szkoły
„Organizacja turniejów międzyszkolnych”
Impreza biegowa „Ogarniam życie… biegiem” – 26 maja 2023 roku na krakowskich Błoniach.
Bieg Śladami Panien Zwierzynieckich – 27 maja 2023 roku.
Rok 2021, 2022
Nasza szkoła włączyła się w Kampanię miejską „Kraków w formie”.
„Kraków w formie” to kampania miasta, która zachęca do spędzania wolnego czasu między innymi poprzez korzystanie z atutów miejskiej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej.
W ramach kampanii zaplanowaliśmy wiele ciekawych propozycji sportowo-rekreacyjnych skierowanych do uczniów, pod hasłem „Chodźże na pole”.
Są to zajęcia w szkole i w plenerze, które łączą zabawę z rywalizacją i rozwojem ruchowym dzieci i młodzieży. Będą one wspomagały powrót do szkolnej rzeczywistości.
Plan działań podejmowanych przez szkołę pod hasłem „Chodźże na pole”:
Propozycje związane z promocją zdrowego stylu życia | MAJ | CZERWIEC | WRZESIEŃ |
„Aktywna świetlica” – zajęcia ruchowe z wykorzystaniem infrastruktury sportowej szkoły prowadzone w ramach zajęć świetlicowych przy wsparciu studentów AWF (jak warunki na to pozwolą działania prowadzone w ramach dotychczasowej współpracy na przykład przy organizacji praktyk studenckich). | Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku, z wykorzystaniem sprzętu sportowego. Sadzenie roślin w szkolnym ogrodzie. | Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku, z wykorzystaniem sprzętu sportowego. „Dzień Sportu”. Podwórkowy tor przeszkód. | Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku, z wykorzystaniem sprzętu sportowego. |
„Szkoła w ruchu, ruch w szkole”, „Poznajmy się w ruchu” – różnego rodzaju aktywności sportowe (np. biegi, nordic walking, wycieczki rowerowe, mecze, treningi fitness) organizowane przy współpracy z radami rodziców dla dzieci i ich rodzin (popołudnia, weekendy) – na przykład Dni Rodziny Krakowskiej, Dzień Dziecka – organizacja na sportowo, sportowa sobota przy szkole – wspólne ćwiczenia. Aktywne przerwy międzylekcyjne. | Cykliczne prowadzenie aktywnej gimnastyki między zajęciami tematycznymi. Współpraca przy organizacji Dnia Dziecka na sportowo: biegi, gry zespołowe, zawody wewnątrzszkolne, czwartkowe popołudnia z fitnessem. Wyjścia na spacery na Błonia, Parku Jordana i Lasu Wolskiego. Wycieczki rowerowe i na hulajnodze (Błonia, Park Jordana). Aktywne przerwy na szkolnym boisku. Zajęcia z elementami tańca, aerobiku. | Cykliczne prowadzenie aktywnej gimnastyki między zajęciami tematycznymi. Wyjścia na spacery na Błonia, Parku Jordana i Lasu Wolskiego. Wycieczki rowerowe i na hulajnodze (Błonia, Park Jordana). Aktywne przerwy na szkolnym boisku. Zajęcia z elementami tańca, aerobiku. | Cykliczne prowadzenie aktywnej gimnastyki między zajęciami tematycznymi. Wyjścia na spacery na Błonia, Parku Jordana i Lasu Wolskiego. Wycieczki rowerowe i na hulajnodze (Błonia, Park Jordana). Aktywne przerwy na szkolnym boisku. Zajęcia z elementami tańca, aerobiku. |
„Tu też można ćwiczyć” – realizacja 3 i 4 godziny w-f z wykorzystaniem rekreacyjnych terenów miasta (biegi, rowery, wycieczki piesze). Takie działanie mogłoby dodatkowo przynieść w perspektywie efekt zainteresowania aktywnością i odwiedzaniem tych miejsc przez rodziny uczniów (uczeń jako propagator idei wśród najbliższego otoczenia) – zajęcia w-f poza szkolnymi boiskami. | Realizacja godzin WF-u na Błoniach, w Parku Jordana, w okolicach Kopca Kościuszki. | Realizacja godzin WF-u na Błoniach, w Parku Jordana, w okolicach Kopca Kościuszki. Wyjście do parku Trampolin. Wyjście do „Parku Doświadczeń”. Zabawy terenowe w Parku Decjusza. | Realizacja godzin WF-u na Błoniach, w Parku Jordana, w okolicach Kopca Kościuszki. Wyjście do parku Trampolin. Wyjście do „Parku Doświadczeń”. Sportowy Dzień Chłopca. Zabawy terenowe w Parku Decjusza. |
„Zostaw kompa, weźże piłkę!” – dofinansowanie szkół w zakresie zakupu drobnego sprzętu sportowego (piłki, skakanki, hula-hop i inne) – wykorzystanie środków na doposażenie pracowni przedmiotowych (w kontekście dwóch pierwszych propozycji z niniejszej listy). | Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową. | Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową. | Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową. |
Udział nauczycieli w organizowanych przez miasto szkoleniach związanych z tematyką wpływu sportu i rekreacji na procesy poznawcze uczniów, ich kondycję psychiczną oraz wpływu ćwiczeń na pracę nauczycieli – zwalczanie stresu, wypalenia zawodowego (szkolenia warsztatowe) – określenie stopnia zainteresowania ze strony nauczycieli. | 30% nauczycieli jest chętnych do skorzystania ze szkoleń. Nauczyciele chętnie uczestniczyliby w szkoleniach o następującej tematyce: Wpływ używek na zdrowie i kondycję dzieci, wpływ aktywności fizycznej na zwalczanie stresu, jak motywować młodych ludzi do regularnych ćwiczeń i aktywnego stylu życia. | 40 % nauczycieli jest chętnych do skorzystania ze szkoleń. | |
Organizacja turniejów międzyszkolnych w różnych dyscyplinach sportu pod ogólnym hasłem: „Złap formę po pandemii” – współpraca z Radami Dzielnic, pozyskanie sponsorów. | Udział uczniów w biegach organizowanych wspólnie z Radą Dzielnicy VII – „Bieg Panien Zwierzynieckich”. | Rozgrywki koszykówki. |
Realizacja planu działań podejmowanych przez szkołę pod hasłem „Chodźże na pole”:
„Szkoła w ruchu, ruch w szkole”
“Szukaj wiatru na Błoniach” – puszczanie latawców. Akcja edukacyjna mająca na celu promowanie postaw solidarności i szacunku wobec osób z zespołem Downa, zorganizowana w ramach lekcji etyki w klasach I-III.
Klasa 3b i latawce na Błoniach.
„Poznajmy się w ruchu”
Aktywna godzina wychowawcza w klasie 4b – zabawy integracyjne na Błoniach.
„Aktywna świetlica”
Sadzenie roślin w szkolnym ogrodzie.
„Organizacja turniejów międzyszkolnych”
XXV Bieg Śladami Panien Zwierzynieckich.
Turniej Piłki Nożnej o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa.