Kampania “Kraków w formie”

Kampania rekreacyjna „Złap FORMĘ !”

Nasz szkoła po raz trzeci włączyła się do Kampanii „Kraków w formie”, by znów zachęcać do ruchu i aktywności fizycznej oraz odkrywania możliwości, jakie daje nam miejska infrastruktura sportowa i rekreacyjna.

Pod hasłem „Złap FORMĘ!” przygotowaliśmy propozycje aktywnego spędzania czasu na terenie szkolnym i poza nim.

Kampania rekreacyjna miasta:
działania w 2023 r. podejmowane przez szkołę pod hasłem„Złap FORMĘ!”

Propozycje związane
z promocją zdrowego stylu życia
MAJCZERWIECWRZESIEŃ
„Aktywna świetlica” – zajęcia ruchowe z wykorzystaniem infrastruktury sportowej szkoły prowadzone w ramach np. zajęć świetlicowych .Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku z wykorzystaniem sprzętu sportowego.– Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku z wykorzystaniem sprzętu sportowego.
– „Dzień sportu” – podwórkowy tor przeszkód.
Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku z wykorzystaniem sprzętu sportowego.
„Szkoła w ruchu, ruch w szkole”, „Poznajmy się w ruchu” – różnego rodzaju aktywności sportowe (np. biegi, nordic walking,  wycieczki rowerowe, mecze, treningi fitness) organizowane przy współpracy
z radami rodziców dla dzieci i ich rodzin (popołudnia, weekendy) –
na przykład Dni Rodziny Krakowskiej, Dzień Dziecka – organizacja na sportowo, sportowa sobota przy szkole – wspólne ćwiczenia.  Aktywne przerwy międzylekcyjne  
– Zajęcia ogólnorozwojowe na terenie szkoły oraz na zewnątrz z wykorzystaniem infrastruktury zewnętrznej, turnieje międzyszkolne z różnych dyscyplin sportowych.  
– „Dzień dziecka” – na sportowo, biegi, gry zespołowe, zawody wewnątrz szkolne.  
– Przygotowanie do Biegu Śladami Panien Zwierzynieckich.  
– Cykliczne prowadzenia aktywnej gimnastyki miedzy zajęciami tematycznymi.  
–  Zajęcia z UKS. Maximus: zajęcia z elementami sztuk walki.
– Lekcje biologii pod kątem edukacji prozdrowotnej – znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia.
– Aktywne przerwy międzylekcyjne:  Gra w tenisa stołowego/ping pong. Stoliki z grami planszowymi. Zajęcia ruchowe podczas długiej przerwy  
– Cykliczne prowadzenia aktywnej gimnastyki między zajęciami tematycznymi.  
– Wyjścia na zajęcia ogólnorozwojowe na pobliskie tereny rekreacyjne (Błonia, Park Jordana, Kopiec Kościuszki, Las Wolski)  
– Dzień Sportu.  
– Turnieje sportowe z udziałem nauczycieli i rodziców. Cykliczne prowadzenia aktywnej gimnastyki miedzy zajęciami tematycznymi.  
– Festyn Rodzinny  
– Zajęcia z UKS. Maximus: lekkoatletyka
– Nauka jazdy na rolkach.  
– Zajęcia z elementami tańca.
– Lekcje biologii w ogrodzie szkolnym.  
– Aktywne przerwy międzylekcyjne:  Gra w tenisa stołowego/ping pong    
– Wyjścia na zajęcia ogólnorozwojowe na pobliskie tereny rekreacyjne (Błonia, Park Jordana, Kopiec Kościuszki, Las Wolski)
– Wycieczki rowerowe i na hulajnodze.
– Zajęcia sportowe z UKS – Maximus: Lekkoatletyka / Piłka nożna
– Aktywne przerwy międzylekcyjne:  Gra w tenisa stołowego/ping pong. Stoliki z grami planszowymi. Zajęcia ruchowe pod czas długiej przerwy.  
„Tu też można ćwiczyć” – realizacja 3 i 4 godziny w-f z wykorzystaniem rekreacyjnych terenów miasta (biegi, rowery, wycieczki piesze). Uczeń jako propagator idei wśród najbliższego otoczenia – zajęcia  w-f poza szkolnymi boiskami.  – Cykliczne wyjścia na zajęcia ogólnorozwojowe na pobliskie tereny rekreacyjne (Kopiec Kościuszki, Park Jordana, Błonie) – ramach zajęć z WF.  
– Zajęcia na pływalni KOLNA.
– Realizacja godzin WF –u na Błoniach, w Parku Jordana, w okolicach Kopca Kościuszki.  
– Wyjścia na Błonia w czasie godzin wychowawczych.  
– Wyjście do Parku Trampolin/ Parku Doświadczeń.  
– Zajęcia na pływalni KOLNA.
Cykliczne wyjścia na zajęcia ogólnorozwojowe na pobliskie tereny rekreacyjne (Kopiec Kościuszki, Park Jordana, Błonie) – ramach zajęć z WF.  
– Dzień Chłopca na sportowo.  
– Zabawy terenowe w Parku Decjusza.    
„Zostaw kompa, weźże piłkę!” – dofinansowanie szkół w zakresie zakupu drobnego sprzętu sportowego (piłki, skakanki, hula-hop i inne) – wykorzystanie środków
na doposażenie pracowni przedmiotowych (wniosek).
– Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową.
– Dofinansowanie ze strony szkoły do zakupu sprzętu sportowego.
Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową.  Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową, skaczą na skakankach, kręcą hulahop.  
Udział nauczycieli w organizowanych przez miasto  szkoleniach związanych z tematyką wpływu sportu i rekreacji na procesy poznawcze uczniów, ich kondycję psychiczną oraz wpływu ćwiczeń na pracę nauczycieli – zwalczanie stresu, wypalenia zawodowego (szkolenia warsztatowe) – określenie stopnia zainteresowania ze strony nauczycieli. Wskazanie tematów będących obszarem zainteresowania.  Szkolenie – zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli.Szkolenie – trening odporności na stres pracy nauczyciela. 
Organizacja turniejów międzyszkolnych w różnych dyscyplinach sportu pod ogólnym hasłem: „Złap formę po pandemii” – współpraca z Radami Dzielnic, pozyskanie sponsorów – propozycje rozgrywek.  – Bieg Śladami Panien Zwierzynieckich – kontynuacja.
– Turnieje piłki nożnej, tenisa stołowego, piłki siatkowej, koszykówki.
– Udział w biegach organizowanych wspólnie z Radą Dzielnicy.
– Turniej gry w piłkę nożną dla klas 1 – 3.
Turnieje piłki nożnej, tenisa stołowego, piłki siatkowej, koszykówki.– Udział w biegach organizowanych wspólnie z Radą Dzielnicy, rozgrywki koszykówki.  
– Gry i zabawy na boisku szkolnym: piłka nożna, piłka ręczna, koszykówka, siatkówka.
– Turniej  pin ponga

„Aktywna świetlica”

Zajęcia ruchowe ogólnorozwojowe na boisku szkolnym z wykorzystaniem sprzętu sportowego.

“Zostaw kompa, weźże piłkę!”

Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową.

„Szkoła w ruchu, ruch w szkole”

Dzień Dziecka na sportowo

Aktywna przerwa międzylekcyjna – zajęcia ruchowe

Aktywna przerwa międzylekcyjna – gra w piłkarzyki

Aktywna przerwa międzylekcyjna – gra w tenisa stołowego

Rozgrywki szachowe na świeżym powietrzu

Zajęcia sportowe na terenie szkoły

Organizacja turniejów międzyszkolnych

Impreza biegowa „Ogarniam życie… biegiem” – 26 maja 2023 roku na krakowskich Błoniach.

Bieg Śladami Panien Zwierzynieckich – 27 maja 2023 roku.

Rok 2021, 2022


Nasza szkoła włączyła się w Kampanię miejską Kraków w formie.

Kraków w formie to kampania miasta, która zachęca do spędzania wolnego czasu między innymi poprzez korzystanie z atutów miejskiej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej.

W ramach kampanii zaplanowaliśmy wiele ciekawych propozycji sportowo-rekreacyjnych skierowanych do uczniów, pod hasłem „Chodźże na pole”.

Są to zajęcia w szkole i w plenerze, które łączą zabawę z rywalizacją i rozwojem ruchowym dzieci i młodzieży. Będą one wspomagały powrót do szkolnej rzeczywistości.

Plan działań podejmowanych przez szkołę pod hasłem „Chodźże na pole”:

Propozycje związane z promocją zdrowego stylu życiaMAJCZERWIECWRZESIEŃ
„Aktywna świetlica” – zajęcia ruchowe z wykorzystaniem infrastruktury sportowej szkoły prowadzone w ramach zajęć świetlicowych przy wsparciu studentów AWF (jak warunki na to pozwolą działania prowadzone w ramach dotychczasowej współpracy na przykład przy organizacji praktyk studenckich).Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku, z wykorzystaniem sprzętu sportowego. Sadzenie roślin w szkolnym ogrodzie.Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku, z wykorzystaniem sprzętu sportowego. „Dzień Sportu”. Podwórkowy tor przeszkód.Prowadzenie ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych w ogrodzie szkolnym, na boisku i podwórku, z wykorzystaniem sprzętu sportowego.
„Szkoła w ruchu, ruch w szkole”, „Poznajmy się w ruchu” – różnego rodzaju aktywności sportowe (np. biegi, nordic walking, wycieczki rowerowe, mecze, treningi fitness) organizowane przy współpracy
z radami rodziców dla dzieci i ich rodzin (popołudnia, weekendy) –
na przykład Dni Rodziny Krakowskiej, Dzień Dziecka – organizacja na sportowo, sportowa sobota przy szkole – wspólne ćwiczenia. Aktywne przerwy międzylekcyjne.
Cykliczne prowadzenie aktywnej gimnastyki między zajęciami tematycznymi. Współpraca przy organizacji Dnia Dziecka na sportowo: biegi, gry zespołowe, zawody wewnątrzszkolne, czwartkowe popołudnia z fitnessem. Wyjścia na spacery na Błonia, Parku Jordana i Lasu Wolskiego. Wycieczki rowerowe i na hulajnodze (Błonia, Park Jordana). Aktywne przerwy na szkolnym boisku. Zajęcia z elementami tańca, aerobiku.Cykliczne prowadzenie aktywnej gimnastyki między zajęciami tematycznymi. Wyjścia na spacery na Błonia, Parku Jordana i Lasu Wolskiego. Wycieczki rowerowe i na hulajnodze (Błonia, Park Jordana). Aktywne przerwy na szkolnym boisku. Zajęcia z elementami tańca, aerobiku.Cykliczne prowadzenie aktywnej gimnastyki między zajęciami tematycznymi. Wyjścia na spacery na Błonia, Parku Jordana i Lasu Wolskiego. Wycieczki rowerowe i na hulajnodze (Błonia, Park Jordana). Aktywne przerwy na szkolnym boisku. Zajęcia z elementami tańca, aerobiku.
„Tu też można ćwiczyć” – realizacja 3 i 4 godziny w-f z wykorzystaniem rekreacyjnych terenów miasta (biegi, rowery, wycieczki piesze). Takie działanie mogłoby dodatkowo przynieść w perspektywie efekt zainteresowania aktywnością i odwiedzaniem tych miejsc przez rodziny uczniów (uczeń jako propagator idei wśród najbliższego otoczenia) – zajęcia w-f poza szkolnymi boiskami.Realizacja godzin WF-u na Błoniach, w Parku Jordana, w okolicach Kopca Kościuszki.Realizacja godzin WF-u na Błoniach, w Parku Jordana, w okolicach Kopca Kościuszki. Wyjście do parku Trampolin. Wyjście do „Parku Doświadczeń”. Zabawy terenowe w Parku Decjusza.Realizacja godzin WF-u na Błoniach, w Parku Jordana, w okolicach Kopca Kościuszki. Wyjście do parku Trampolin. Wyjście do „Parku Doświadczeń”. Sportowy Dzień Chłopca. Zabawy terenowe w Parku Decjusza.
„Zostaw kompa, weźże piłkę!” – dofinansowanie szkół w zakresie zakupu drobnego sprzętu sportowego (piłki, skakanki, hula-hop i inne) – wykorzystanie środków na doposażenie pracowni przedmiotowych (w kontekście dwóch pierwszych propozycji
z niniejszej listy).
Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową.Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową.Uczniowie ze świetlicy korzystają w pełni z boisk szkolnych – chłopcy grają w piłkę nożną, dziewczynki w piłkę siatkową.
Udział nauczycieli w organizowanych przez miasto szkoleniach związanych z tematyką wpływu sportu i rekreacji na procesy poznawcze uczniów, ich kondycję psychiczną oraz wpływu ćwiczeń na pracę nauczycieli – zwalczanie stresu, wypalenia zawodowego (szkolenia warsztatowe) – określenie stopnia zainteresowania ze strony nauczycieli. 30% nauczycieli jest chętnych do skorzystania ze szkoleń. Nauczyciele chętnie uczestniczyliby w szkoleniach o następującej tematyce: Wpływ używek na zdrowie i kondycję dzieci, wpływ aktywności fizycznej na zwalczanie stresu, jak motywować młodych ludzi do regularnych ćwiczeń i aktywnego stylu życia.40 % nauczycieli jest chętnych do skorzystania ze szkoleń.
Organizacja turniejów międzyszkolnych w różnych dyscyplinach sportu pod ogólnym hasłem: „Złap formę po pandemii” – współpraca z Radami Dzielnic, pozyskanie sponsorów. Udział uczniów w biegach organizowanych wspólnie z Radą Dzielnicy VII – „Bieg Panien Zwierzynieckich”.Rozgrywki koszykówki.

Realizacja planu działań podejmowanych przez szkołę pod hasłem „Chodźże na pole”:

„Szkoła w ruchu, ruch w szkole”

“Szukaj wiatru na Błoniach” –  puszczanie latawców. Akcja edukacyjna mająca na celu promowanie postaw solidarności i szacunku  wobec osób z zespołem Downa, zorganizowana w ramach lekcji etyki w klasach I-III.

Klasa 3b i latawce na Błoniach.

„Poznajmy się w ruchu”

Aktywna godzina wychowawcza w klasie 4b – zabawy integracyjne na Błoniach.

„Aktywna świetlica”

Sadzenie roślin w szkolnym ogrodzie.

Organizacja turniejów międzyszkolnych

XXV Bieg Śladami Panien Zwierzynieckich.

Turniej Piłki Nożnej o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa.