Program Unijny ERASMUS

Program Unijny Erasmus+ zatytułowany ”Język obcy kształtuje nowe oblicze szkoły”, w którym nasza szkoła wzięła udział, powoli dobiega końca. Oficjalne zakończenie projektu będzie w czerwcu tego roku ale wpływ na uczestników projektu, uczniów i szkołę, mamy nadzieję będzie owocował jeszcze przez długie lata.

  1. Wpływ na uczestników projektu: -podniesienie kompetencji językowych, – usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języków obcych (wiedza teoretyczna z wiedza praktyczna), – pogłębienie wiedzy kulturowej poprzez bliższe zapoznanie się z kulturą krajów mobilności, -lepsze zrozumienie różnic kulturowych, -rozwijanie kompetencji interpersonalnych, otwartości i tolerancji, -zdobywanie oryginalnych materiałów w języku obcym oraz międzynarodowych doświadczeń, -podniesienie umiejętności w zakresie pracy zespołowej, -zwiększenie motywacji do samodzielnej nauki języka oraz nieustannego rozwoju metodycznego.
  2. Wpływ na uczniów: nauczyciele będą operować znacznie bogatszym warsztatem metodycznym, częściej pracować będą w oparciu o TIK, będą korzystać z anglojęzycznej literatury fachowej i zasobów Internetu, wzbogacać swoje zajęcia. Wykorzystanie bardziej adekwatnych do potrzeb uczniów metod nauczania będzie miało pozytywny wpływ na osiągane przez nich wyniki. Nauka przebiegać będzie w bardziej naturalny dla nich sposób – będą oni tym samym lepiej motywowani do nauki i będą mieli szansę osiągać lepsze wyniki. Zdobyta wiedza na temat kultury, tradycji innych krajów pozwoli nauczycielom uwrażliwić swoich uczniów na różnorodność językową, kulturową. Jeśli szkoła nawiąże współpracę międzynarodową z innymi krajami (a liczymy, że uda się to na bazie licznych nawiązanych kontaktów), uczniowie będą mieli szansę uczestniczenia w międzynarodowych projektach. Wpłynie to na poprawę ich znajomości języka, otworzy na inne kultury, rozwinie potrzebę mobilności oraz da okazję do podróżowania po różnych krajach Europy. Zostanie usprawniona komunikacja z rodzicami oraz dziećmi-obcokrajowcami. Będą oni lepiej czuć się w naszej szkole, zostaną stworzone lepsze warunki dla ich rozwoju. Nauczyciele będą w stanie lepiej zrozumieć ich potrzeby, a usprawniona komunikacja z pedagogiem szkolnym pozwoli na adekwatniejsze reagowanie na ich problemy. Uczniowie zapoznają się z ideą uczenia się przez całe życie, jak również z ideą podejmowania mobilności edukacyjnej, co w przyszłości może wpłynąć na to, iż chętniej będą korzystać z oferty programów Erasmus+. Dzięki lekcjom prezentującym im narzędzia Europass, ułatwiony im zostanie start na europejskim i rodzimym rynku pracy.
  3. Wpływ na szkołę -lepiej wykształcona i wykwalifikowana kadra, -efektywniejsze nauczanie i podniesienie poziomu kształcenia w szkole, -nawiązanie kontaktów z zagranicznymi nauczycielami dające możliwość ciągłej wymiany doświadczeń oraz bieżące usprawnianie pracy szkoły we wszystkich jej aspektach, – kadra zarządzająca zyska okazję do poznania rozwiązań w zakresie stosowanych w szkołach europejskich oraz do dalszego rozwoju np. w ramach takich działań jak job shadowing czy teaching assignment abroad, -szkoła stanie się miejscem bardziej przyjaznym dla uczniów obcojęzycznych, -w przyszłości szkole będą mogły być prowadzone zajęcia z przedmiotów ogólnych z wykorzystaniem języków obcych, -lepsze przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty i lepsze wyniki szkoły w tym zakresie, -usprawniona zostanie komunikacja interpersonalna, – nastąpi większe zintegrowanie społeczności szkolnej.

W programie wzięli udział nauczyciele:
Agnieszka Mękarska-Sokołowska– nauczyciel biologii i geografii
Beata Juszczyk-Kolanko– nauczyciel języka polskiego
Beata Szlęk– nauczyciel języka hiszpańskiego
Iwona Hachlowska– nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego i j. ang. w klasach I-III
Iwona Szczerba– nauczyciel języka angielskiego
Martyna Bedla-pedagog szkolny
Gielaludin Haxhijaj– nauczyciel wychowania fizycznego
Karol Jaworz-Dutka– nauczyciel języka polskiego

Nauczyciele wyjechali na kursy językowe i metodyczne do Dublina (Irlandia), Florencji (Włochy) na Cypr oraz Maltę.
Na stronie naszej szkoły dzielą się krótkimi wspomnieniami z wyjazdów.

Koordynator projektu:  mgr Iwona Szczerba

Wspomnienia z wyjazdów.

MALTA
W sierpniu 2021 razem z innymi nauczycielami z naszej szkoły uczestniczyłam w 2 -tygodniowym kursie językowym General English course na Malcie. W wolnych chwilach rozkoszowaliśmy się pięknem krajobrazu, kąpielami w ciepłym morzu i zwiedzaniem zabytków, dawnej i obecnej stolicy Malty- Mdiny i Valetty. Dużą atrakcją dla nas był odpoczynek na różnorodnych plażach Malty i sąsiednich wysp Gozo i Commino. Duże wrażenie zrobiła na nas słynna Blue Lagoon z turkusową wodą i niezwykłymi widokami.
Wpis: Agnieszka Mękarska-Sokołowska

MALTA
Kurs Creativity& motivation methodology, który odbyłam w Easy School of English na Malcie, w ramach programu Erasmus był dla mnie doskonałym doświadczeniem pod wieloma względami. Wzbogacił mój warsztat zawodowy w nowe, ciekawe metody nauczania, dał szansę wymiany doświadczeń z nauczycielami pracującymi w innych krajach Europy.  Piękną oprawą pobytu na wyspie stały się odwiedzone przeze mnie miejsca takie jak Valletta, Mdina, wyspy Gozo i Comino.
Opis do zdjęć:
1. Easy School of English, Valletta
2. Sliema, nieopodal pięknej plaży
3. Easy School of English, Valletta – uczniowie i wykładowca
4. Uliczka w urokliwej Mdinie
Wpis: Iwona Hachlowska

IRLANDIA
Zagraniczny kurs języka angielskiego w Irlandii 16 – 27.08.2021 r. Zajęcia odbywały się w centrum miasta w Centre of English Studies w Dublinie.  
Popołudniowe warsztaty kulturowe, podczas których poznaliśmy tradycje i zwyczaje Irlandii. Dzięki zwiedzaniu zabytków i historycznych miejsc mogliśmy poznać kulturę i wszelkie piękne miejsca, które skrywa Dublin.
Wpis: Beata Szlęk

IRLANDIA
Zdjęcie 1. Dublin. Center of English Studies. Dame Street: English Language Course Content.
Zdjęcie 2. W międzynarodowym towarzystwie na zajęciach. Lektor cierpliwie i kolorowo objaśniał nam zawiłości angielskiej gramatyki.
Zdjęcie 3. Trinity College Dublin. Czas wolny to poznawanie historii miasta i zwiedzanie zabytków.
Wpis: Beata Juszczyk-Kolanko

IRLANDIA
Zdjęcie 1. Kurs: Intensive English, and Information and Communication Technologies (ICT) w Dublinie.
Zdjęcie 2. W czasie wolnym zwiedzanie Zielonej Wyspy czyli Irlandii.
Wpis: Iwona Szczerba

CYPR
Zdjęcie 1. Zagraniczny kurs językowy w szkole English in Cyprus w miejscowości Limassol. Kursanci z różnych części świata.
Zdjęcie 2. Wycieczka całodniowa do przepięknej wioski Omodos położonej tuż u podnóża Gór Troodos. 
Wpis: Martyna Bedla


WŁOCHY
Zdjęcie 1. Kurs we Florencji: The Creative Classroom: Tools and Tips for Language Teachers.
Zdjęcie 2. Zwiedzanie pięknej Florencji.
Wpis: Iwona Szczerba

WŁOCHY
Przyszło mi się uczyć w mieście przenikniętym włoskim Renesansem. Na zajęciach z innymi kursantami z Europy (Hiszpania, Węgry, Bułgaria) uczyliśmy się jak wykorzystywać social media w nauczaniu oraz poznawaliśmy edukacyjne walory sztuki audiowizualnej.
Wpis: Karol Jaworz-Dutka 




Post Author: